رفتارهای دوگانه شهرداری و شورای شهر يزد
 

 

 
اخيراً و در خلاف و مقابله با شعارها و برنامه های دولت مبنی بر تثبيت قيمتها شاهد افزايش نرخ وسائل نقليه عمومی در شهرها بوديم .

در شهر يزد نيز در ميانه سال تحصيلی و بر اساس پيشنهاد شهرداری و تصويب شورای شهر نرخ بعضی از خطوط سازمان اتوبوسرانی پنجاه در صد افزايش يافت.

 مسئولين مربوطه نيز برای توجيه اين اقدام دلائل مختلفي را ذکر کرده اند که بدون ورود به بحث برای رد دلائل آنها ، تقابل اين اقدام با شعارها و برنامه های دولتي که قرار بود پول نفت را سر سفره های مردم بياورد ، آنچنان واضح و هويدا است که می طلبد نماينده عالی دولت در استان به اين موضوع که تأثير مستقيم بر روی زندگی اقشار ضعيف جامعه دارد رسيدگی نمايد. اما اين بخشی از حقيقت است .

 شنيده ها حاکی است بدليل مشکل مالي شهرداری ، طي روزهای گذشته سازمان اتوبوسرانی مبلغی قريب به دو ميليارد ريال به شهرداری قرض داده و اگر اين موضوع صحت داشته باشد وظيفه جناب استاندار برای ملغی نمودن افزايش نرخ اتوبوس واحد سنگين تر است و انشاء الله  ايشان را دچار ترديد نخواهد کرد .

در اقدامی مشابه خلد برين هم در همين حدود به شهرداری يزد قرض داده ، که با فرض صحت اين خبر لازم است علاوه بر يادآوری حقوق وقف و ضرورت احترام به آن ، توجه مسئولين خلد برين را به پروژه نيمه کاره گلزار شهدا و کمبود های ديگر آنجا مثل نداشتن مسجد و يا نمازخانه جلب کنيم و اگر اعتقاد دارند همه مشکلات را حل کرده اند حداقل از اقشار ضعيف اينقدر پول نگيرند و نرخهای خود را برای يکبار هم شده برای رضای خدا کاهش دهند.

 

منبع:نامه وارده امضاممحفوظ 
پایگاه خبری تحلیلی یزدفردا
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا